יום שישי, 4 בדצמבר 2009

מתכון סופגניות חנוכה

מתכון לסופגניות חנוכה, סופגניות טעימות וקטנות. חג חנוכה הגיע, חג של אור, חום, שמחה וניסים. חנוכה הוא חג מקסים לילדים, יש בו מכל טוב שילדים אוהבים: חנוכיות, סביבונים ומשחקים, מתנות מסבא-סבתא או ההורים, ודמי חנוכה מהדודים. יופי של חד. וזה עוד לא הכל: חנוכה הוא גם חג של ממתקים ומתוקים, מטבעות שוקולד, הצגות ומופעים (מישהו אמר פסטיגל? דואז פואה, אבל לא רק. המון מופעים, חגיגות, טיולים, יצירה, הצגות, מחזות זמר וריקוד, מעגלי מתופפים ומה לא מחכים לכם בחג חנוכה, לכם ולילדים). חנכה הוא גם חג של סופגניות, ומרביתנו לא מצליחים לחכות עד חנוכה בשביל לטעום סופגניות עם ריבה ואבקת סוכר. אבל לא רק ריבת תות, בשנים האחרונות סופגניות חנוכה השתכללו עד מאוד וניתן לקנות סופגניות עם ריבת חלב, שוקולד, קרם וניל, סופגניות עם סוכריות קופצות ועוד מילויים מעניינים. לגבי בציפויים, הדמיון עבר כל גבול. סופגניות מצופות שוקולד, פיסטוק, מנתה מסטיק ורק חסר שימציאו סופגניות ממולאות טופי מצופות צמר גפן מתוק.
מחפשים מתכון סופגניות חנוכה? אתם ממש לא לבד. איך שמתחיל להתקרר בחוץ ולהתחמם בבית, כולם מתחילים לחפש מתכונים לסופגניות. מתכון סופגניות לחנוכה בשביל הילדים, מתכון סופגניות לחנוכה כי הילדים רוצים או כי הגננת מאוד ביקשה שתגיעו להראות נוכחות בגן ותעשו איזשהי פעילות עם הילדים? או מתכון סופגניות חנוכה בשביל להכין עם הילדים בבית? יש המון מתכונים לסופגניות שאפשר להכין עם הילדים בבית, מתכון לסופגניות שגם ילדים יכולים להכין, שלא אורך זמן רב, שלא צריך לחכות יותר מדי זמן, כי ילדים סבלונתם קצרה ורוצים כבר להגיע לעיקר ולאכול סופגניות. אם אתם רוצים לעשות מזה יום פעילות משמח במטבח ולא פוחדים מליכלוך, מה דעתכם על מתכון סופגניות לחנוכה שאפשר אחר-כך לקשט או למלא, לצפות בשוקולד וסוכריות או ליצור צורות מעניינות של חיות וקישוטים מבצק סוכר? אפשר להכין סופגניות בכל מיני צורות, שאין צורך למלאן בריבה או כל מילוי אחר, והן טעימות גם כך, עם אבקת סוכר מעל. ואם אתם רוצים לבשל עם הילדים, אפשר להכין סופגניות בכל מיני טעמים וקישוטים.
אבל אם הגעתם לכאן במיוחד לכבוד חנוכה או אפילו מסיבת חנוכה, אתם רוצים מתכון סופגניות לחנוכה, כאלה סופגניות אמיתיות, קטנות ושמנות, עם ריבה בפנים ואבקת סוכר למעלה. לדעתי הן הכי טעימות בעולם, יותר מכל סופגניה מפוארת ומיוחדת, תמיד אעדיף סופגניות קטנות, מטוגנות וממולאות בריבה, וכשהן חמות מפזרים עליהן אבקת סוכר. יש די הרבה גרסאות של מתכונים לסופגניות חנוכה, סופגניות עם שמרים או בלי, מתכון חלבי לסופגניות חנוכה, מתכון לסופגניות חנוכה עם נגיעה של תפוז או לימון ועוד. הנה מתכון לסופגניות חנוכה טעים שדורש התפחה של כשעה לפני הטיגון, אבל יוצא פשוט מעולה! הכמות לכ 50 סופגניות קטנות. חג שמח!
מצרכים – סופגניות לחנוכה:
50 גרם שמרים
½ כוס סוכר
2 ביצים
½ 1 כוס חלב
קילו קמח
100 גרם חמאה

לטיגון: שמן עמוק
לציפוי: אבקת סוכר
למילוי: מה שרוצים, למשל ריבת תות

סופגניות חנוכה – אופן ההכנה:
מערבלים שמרים, סוכר, ביצים, חלב וקמח, במהירות בינונית כ 5 דקות. להוסיף בהדרגה חמאה ולהמשיך ללוש עוד כ 5 דקות.
מניחים את הבצק על משטח מקומח, יוצרים כ 50 סופגניות. מכסים את הסופגניות במגבת – להקפיד על מרווחים בין הסופגניות – עד שמכפילות את נפחן, כשעה.
מחממים שמן לחום גבוה, מטגנים כל סופגניה כשתי דקות מכל צד, עד שהצד התחתון מזהיב.
מוציאים את הסופגניות עם כף מחוררת לסינון עודפי השמן, מניחים על צלחת, אם רוצים אפשר למלא את הסופגניות ולאחר מכן לזרות מעל סוכר או אבקת סוכר, או סוכר מעורבב עם קינמון. חג שמח!