יום שישי, 4 בדצמבר 2009

מתכון לביבות תפוחי אדמה

במיוחד לכבוד חג חנוכה: מתכון לביבות תפוחי אדמה לחנוכה.
מתכון לביבות תפוחי אדמה במרקם חלק ואחיד, שמשיגים על ידי בישול תפוחי האדמה ומעיכה כמו בפירה. מתכון לביבות חנוכה שמתאים גם לילדים, טעים מאוד גם לארוחת ערב למי שלא פוחד משמן וטיגונים שונים. ולמי שכן: איזה כיף שיש חג חנוכה פעם בשנה ואפשר לטגן ולאכול את כל הדברים הטעימים והמטוגנים הללו, שמה לעשות, פשוט עושים לנו את זה. סופגניות, לביבות, לטקס, ספינג', בכל שפה וכל עדה מחכים לחג חנוכה. הפעם לכבוד חנוכה, מתכון לביבות חנוכה, לביבות תפוחי אדמה ממש טעימות, לביבות זהובות וחמות. אפשר להכין לביבות קטנות ושמנמנות מעט, תפוחי אדמה כבר מבושלים, ואפשר להכין לביבה גדולה ושטוחה יחסית בגודל המחבת, באופן שדומה להכנת אומלט. אם רוצים להכין לביבות עם הילדים, או חיפשתם מתכון לביבות תפוחי אדמה לחנוכה במיוחד בשביל הילדים, אפשר לבשל מראש את תפוחי האדמה, ולתת לילדים לערבב את המצרכים, כאשר המבוגרים מטגנים, כמובן. בתיאבון וחג שמח!
מתכון לביבות תפוחי אדמה – מצרכים
6 תפוחי אדמה
3 ביצים
½ כוס קמח
מלח, פלפל, כורכום בשביל הטעם והצבע הזהב
אפשר להוסיף: בצל אחד לתפוחי האדמה. טעים מאוד, אבל לא כל הילדים אוהבים. מצד שני, רבים הסיכויים שאם הבצל כבר יהיה בפנים, הם ממש לא ישימו לב שהוא שם.
מתכון לביבות תפוחי אדמה – הכנה
מקלפים ומבשלים את תפוחי אדמה בסיר עם מים עד שהם רכים. מסננים ומועכים אותם לפירה.
מוסיפים ביצים, מלח ותבלינים ומערבבים לתערובת חלקה אחת. מחממים שמן במחבת. עם כף גדולה, יוצקים למחבת בזהירות מהתערובת ומטגנים משני הצדדים. לביבות זהובות להוציא מהמחבת בעזרת כף מחוררת כדי לסנן את השמן, ולהניח על צלחת או מגש מרופד בנייר סופג. אוכלים מייד כי כבר אי אפשר להתאפק, וזה פשוט כל כך טעים כשזה חם! בתיאבון, חג חנוכה שמח!
מתכונים , מתכון סופגניות לחנוכה